2017. szeptember 24., vasárnap

A budapesti lehúzásról egyszer és mindenkorra





Fél évvel ezelőtt Tarlós Pista bá hirtelen előállt azzal, hogy az ő feleségét megbüntették egy kamerával felvett autós manőver miatt, amin ő megdöbbent és felháborodott, mivel - ahogy mondta - felmerült benne a gyanú, hogy ebben a városban kérem szépen lehúznak pénzre embereket méltatlan módon. Azóta a szemét budapestiek megálomgyilkolták minden magyar ember olimpiáját, de lebonyolítottak egy már-már szikár módon takarékos vizes világbajnokságot, és közben éli hálátlan világát ez a város, és hallgatja, ahogy a vezető politikusai időnként beszólnak neki, időnként megbüntetik ezért-azért, és most legutóbb az egész országot egy falusi országnak nevezte a főnök, ahol az erőtartalékok is falun vannak.

Álljunk már meg egy múló pillanatra, merengjünk már el egy cseppet Budapest felett, mert istibizi kezdem felhúzni magam lassan, de biztosan azon, ami már megint zajlik. Mi ez a bosszúhadjárat, szégyenpadra ültetés, cikizési hullám és - nevezzük néven - ocsmány basztatás Budapest ellenében? Mi bajotok van nektek a fővárossal? Tudom, hogy az utolsó csepp mindig pici, és ez még annak is banális, tudom azt is, hogy kampány van, de most eldurrant az agyam.

Budapest az ország gazdasági teljesítményének felét termeli egyedül, más szavakkal Magyarország Budapest nélkül összeomlik. A főváros nem csak a gazdaság motorja, a kultúra és művészetek, a világhoz való kapcsolódásunk, az innováció, és még egy sor fontos terület központja, szíve és lelke. Lendületben tartja és húzza magával az országot. Teljesen felesleges érvelni a fontossága mellett, aki ebben az országban él, és nem agyhalott, az pontosan tudja, mit jelent Budapest Magyarország számára.

Ehhez képest egy 1998 óta (kisebb szünetekkel) tartó politikai bosszúhadjáratban él ez a város, amelyben megalázóan beszélnek és viselkednek vele, botrányosan irányítják, ezer csövön keresztül lehúzzák pénzre a várost és az itt élőket, és még ugatnak is nekünk állandóan. Kurvára unom. Tényleg, kurvára unom.

Helyezzük először kontextusba magunkat, mert Budapestre előszeretettel mondják, hogy ömlik a pénz, meg nekik mindenük van. Kezdjük azzal, hogy a gondjaink milyen "szintűek": Először is 30 év alatt nem sikerült basszátok meg egy körgyűrűt építeni. Nem sikerült ugyanennyi idő alatt összekötni a repteret a várossal (!!), se vonaton (el se kezdd), se metróval, egy buszt (mondom újra bmeg: egy buszt) indított a város közvetlenül a reptérre - 2017-ben. A vasútállomások korszerűtlen, gusztustalan putrik, egyiknek a homlokzatát kétségkívül egyszer rendbe hozták és lefestették 30 év alatt, az elővárosi vonatközlekedés javult ugyan, de tudjuk, hogy hol is tarthatna. Sikerült egy metróvonalat építeni 4-5 metróvonal árából, a többi vonalból egyet felújítottak, az is nevetséges. Meggyulladó kocsik, köcsög ellenőrök, botrányos e-jegy és szervezés, és ezzel együtt a teljes tömegközlekedés még jónak is mondható.

A hatóságok kiskirályok, idióták, és bűnözők gyűjtőhelye. A várost és lakóit saját tulajdonának tekinti mindenki, és le is szarja mindenki mindkettőt. Minket naponta 20 jogcímen húznak le, basznak át, néznek hülyének. A lehúzás körbevesz bennünket, és együtt él velünk. Velünk van a nap 24 órájában, társunk a mindennapokban, annak valamennyi területén. Kilépünk az utcára, ha rossz helyen parkoltunk egy méterrel, akkor bizony máris elkezdődött a napi lehúzós játék. Sőt, újabban az önkormányzat már szabálytalan nyugtát helyez az automatába, és a bedobott pénz már be se folyik a nagy kasszába. Régen befolyt, és kilopták, ma már nem baszakodnak ilyen kisstílű ostobasággal, és azonnal ellopják. Zseniális. Mindezt úgy, hogy normál üzemben a parkolás drágább, mint Washingtonban, és kábé a duplája mondjuk Nürnbergnek. Ez az alap. Dehát az utolsó csekkünktől a benzin árában lévő adókon keresztül az életünk minden egyes részében el van ma már rejtve valami olyan költség (értsd: egy halom), amelyet közgazdászként is lehetetlen követni, így mi nem vagyunk sajnos meglepve. Mi naponta ezzel szórakozunk. Nincs jobb dolgunk. A postán, a kormányablakban, az önkormányzatnál. Bemegyek bárhová, és BÁRMIT akarok elintézni, akkor legyen az egy okmánybélyeg, egy nyomtatvány, egy ügyintézési díj, annak az árát ott helyben közli valaki, kötelező befizetni, és kész. Ráhatásom, választásom nincs. A hozzá kötelező iratokat, papírokat, dokumentumokat megjegyezni, beszerezni, elhozni négyszer épp elég meló ahhoz, hogy a végén bemondják, hogy hány ezer forintba kerül, és az ember kifizeti hang nélkül. Amúgy is lassan mindent kifizetünk hang nélkül.

A lehúzás pedig ott van minden elbontott útépítés után, ahol otthagynak egy 30-as táblát a sima úton, és kiáll a rendőr a bokor mögé. Meg a traffipaxos lámpákban. A lehúzás ott van minden parkolási cég ügyfélszolgálati irodájában, ahol azzal bohóckodnak, hogy eggyel arrébb lévő utca kódját üti be az ember a rohadt lehúzós parkolási applikációban, és az sajnos nem jó, ezért fizettem is parkolást, és meg is büntetnek. Ha lekésem bárminek a befizetési határidejét két nappal, lehúz és megbüntet a rendszer. Ha viszont az ELMÜ számla 4 hónapot késik, akkor simán mondhatja, hogy pardon, technikai probléma volt, az összesített 4 havi számla pedig kamatostul ennyi lesz, kedves lakó. Fizetési felszólítások jönnek, kedves Tarlós Pista bá, ismeretlen behajtó cégektől ebben a városban, össze-vissza, hogy aztán kiderüljön 2 heti telefonálás után, hogy valójában tévedés történt, sőt túlfizetésben van a számla, csak a rendszer azt mutatta egy hiba miatt, hogy tartozás van. Maguk el sem tudja képzelni, hogy egy normális embernek, mondjuk egy vállalkozással, mit kell elviselnie lehúzásban, az Önök városában. Mert még nem hívta fel soha a könyvelőjük pl. olyannal, hogy a pénzügyminisztérium kiadott egy új értelmezést (!!) erre a jogszabályra, és ez most 21.400 ft korrekcióba fog kerülni nekünk.

Lehúzós és fizetős már az M0, a sztráda bevezető szakasz, miközben nem épül a gyűrű. Ami épül, tízszeres áron épül. Amit meg építenek, abba sincs se beleszólásunk, se közünk hozzá. Szétbassza a vizes vébére a fél várost, a Szigetet, betonalapokat épít a Dunába, mobilgátat a Római partra, mindenhol valamelyik NER cimbora gigantikus építkezése folyik a mi pénzünkből, teljes döbbenet.

És akkor kiáll a Nagyfőnök, hogy még az ország erőtartaléka is falun van. Nyilván ezzel összhangban ő mindenesetre 200 milliárdért a budai Várba költözik épp. Gondolom azért kell tönkretenni a Városligetet, a múzeumokat összebaszni, a város összes fáját kivágni, hogy Budapestnek is legyen erőtartaléka. Nem is bánnám, ha mindenki elhúzna az édes anyjába falura, aztán ott okoskodna, ezt a várost meg visszaadná esetleg nekünk. Fel nem fogom, hogy ha az erő falun van, akkor miért néptelenednek el a falvak, és Pesten viszont miért 100 rongy 30 nm havi bérleti díja, de azért ugassuk csak Budapestet, meg a budapestieket.

Lázítsuk csak az országot a fővárosiak ellen, pattogjunk, szítsuk csak az ellentétet, szóljunk csak be minél többször, és legfőképp, büntessük Budapestet még több helyi adóval, még több közlekedési anomáliával, még több szemét hatósággal és helyi tolvajjal, még több lezárással, még több betonkeverővel a külső sávokban, még több tahó rendőrrel, aki szórakozásból szirénázik, és kölyköket meg hajléktalanokat basztat. Nyomassuk csak az ellenségeskedést, de közben lopjunk csak el tényleg minden forrást, amiből fejlődhetne a várost, nyomasszuk az embereket, üldözzük el őket innen, hiszen még csak néhány százezren mentek el.

Gyűlöljük csak az aranytojás tojó tyúkot, mert nem hajlandó elég nagy arányban ránk szavazni (hiszen ez minden bűne ugyebár), köpdössük és rugdossuk csak, ameddig csak fel nem áll, és bele nem nyúl a csőrével a szemgolyónkba, mintegy jelezve, hogy a kurva anyánkba kíván most már bennünket végleg.

Nevetséges, ami Budapest ellen zajlik. Idepakoltak nekünk egy homofób, korlátolt, szerencsétlen retró karikatúrát, akitől az a szervezési maximum, hogy a saját lakásától a városházáig megszünteti a buszsávokat. Idepakoltak nekünk olyan kerületi polgármestereket, akik több száz, több ezer önkormányzati lakást osztottak el a családtagjaiknak meg a haverjaiknak az arra jogosult és rászoruló emberek helyett. És még ügy sincs, nyomozás sincs, már a látszatra sem kell adnia az ügyészségnek, szevasztok, budapestiek. A szemetek láttára veszítik el a város vagyontárgyai közvagyon jellegüket. Ingatlanok, cégek, éttermek, szállodák, komplett háztömbök, irodakomplexumok, partszakaszok, gyárak, félsziget, folytassam? -  tűntek el Budapestről, Budapest vagyonából, mert mindenki a mi vérünket szívja. Menne le falura inkább mind, aztán ott lopkodjon 8 emeletes irodaházakat magának, hm?

Mit adjunk még, srácok? Mi a lófasz van még ebben a városban, amit nem loptatok el, nem kúrtatok szét, nem gyaláztatok meg? Náci hangulatú "német emlékmű" már van. 80 felesleges körforgalom is van. Mindenkinek rossz, teljesen elbaszott biciklis "közlekedési koncepció" is van. Térkövet lélegzünk a fák helyett, az is pipa. Viszont se gyorsforgalmi utunk, se új rakpart, se új bevezető utak, se kész M0 - köszi ezt is értjük. Van viszont újra lehúzós paraszt taxis, aki immár 25 perc alatt jön, mert nincs belőle elég. Nincs pincér, nincs asztalos, nincs nővér, nincs kórház a városban. A rendelők drámai állapotban, a mentősök szegények drámai állapotban, minden, ami egészségügy, és nem protekciós, meg fizetős, az csak meghalni jó.

A város szanaszét van, az emberek szanaszét vannak, ti meg falut éltetitek, bazmeg? Mindezt 7 éve folyamatosan, szünet nélkül, miközben előtte is egy idióta irányította a várost, miközben előtte és immár 30 (130) éve Budapest soha nem kaphatta meg az őt megillető támogatást és nyugalmat? Miközben mi vagyunk a rossz példa, a bezzeg gyerek, a mutogatni való ejnye?

Kurva életbe, a szemtelen úristenit. Mindenki csukja be a szemét, és képzelje el, milyen lehetne ez a város, és ezáltal milyen hatalmas gázfröccsöt jelentene Magyarország lendületében, ha Budapestet egy szakértő, tisztességes csapat menedzselné. Gondoljunk bele, mire lenne képes ugyanez a város, ha a 4-es metró számlájába befért volna, hogy a 3-as kimegy Kökiről a reptérre, ahonnan 15 percenként gyorsvonat indul oda-vissza a városba, ha 2x3 sávos lenne a komplett kész M0, és az M7, (meg ha lehetne Győrből Pécsre, és onnan Szegedre közvetlen sztrádákon menni), ha az új Városligetet a Hyde Park üzemeltetői terveztetnék újra.

Amennyi pénzt Budapesttől, Budapestből elloptak az utóbbi 20 évben, abból a pénzből a város szélére kihelyezett pályaudvarokon futna össze a teljes elővárosi vonathálózat, ami rákapcsolódik egy felszíni villamos és egy metróhálózatra, ami 2-3 millió emberhez méretezett, tiszta és biztonságos. Támogatott e-kocsik és megújuló energiával, egy halom parkkal és fával, új folyóparttal megtisztított városban ebédelnénk valami nyugodt helyen, és 1 euroért parkolnánk óránként.

De ez egy nagyon hosszú, és nagyon fájdalmas mese. Ideje lenne nagyon gyorsan leszállni Budapestről, és békén hagyni ezt a várost. A rohadt életbe.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése