2016. október 9., vasárnap

A bicskei gyermekotthon molesztálási ügyei, és az ügy sokkolóan, riasztóan aljas háttere



Kezdjük talán két fontos dologgal. Egyik, hogy akkor is mindenkit megillet az ártatlanság vélelme, ha közben csikorog a fogunk, ha a magyar igazságszolgáltatással kapcsolatban súlyos fenntartásaink vannak, és ha a gyerekek szexuális bántalmazása az a kérdéskör, ahol szívesebben tennénk fel az első kérdést azután, hogy lángszóróval, napalmmal, és Chuck Norris-szal együtt rúgtuk be az ajtót.

A másik lényeges rögzíteni való, hogy ez nem egy politikai témájú cikk kíván lenni még akkor sem, ha ma Magyarországon lényegében minden az. Sőt éppen ezért írom le, hogy másik aspektusát szeretném bogozni az ügynek, mert ma már valahogy mintha soha semmi más vetülete nem lenne semminek, csak politikai. Egy mondat alapján bélyegzünk meg embereket és helyzeteket, félszavas kijelentések után ragasztjuk rá valakire a barát/ellenség matricánkat, és utána mondhat vagy csinálhat, amit akar. Ez pedig káros is, nyomorult is, faszság is, és általában rendkívül gátolja 1-1 ügy megítélését is, nemhogy a megoldását, vagy a higgadt gondolkodást.

Aki lemaradt róla, annak itt, és itt remek összefoglalók vannak a bicskei gyerekotthon bántalmazási ügyéről, az RTL Klub Házon Kívül című műsora pedig itt tekinthető meg a témában. Emellett lényegében párhuzamosan van egy budapesti intézeti otthoni molesztálásos sztori is, én pedig természetesen a felzaklató, kiborító és maximálisan felháborító történetek, és a gyerekek mögött kirajzolódni látok egy botrányos, elfogadhatatlan, szörnyen dühítő magyar valóságot ismét, ahol az egyéni érdekek, a minden elborító ordenáré közöny, a pató pál úr gondolkodás olyan keveréke jelenik meg, hogy arra még nekem sincsenek szavaim, pedig. A legelső gondolatom azonban, megnézve és elolvasva mindent, ami elolvasható a bicskei esetről, mégis a következő: itt kérem a rendszer, a magyar államapparátus úgy beszél, és úgy viselkedik ezekkel a gyerekekkel, és főleg az ügyükkel, mintha valaki rossz helyen rakta volna ki a veszélyes hulladékot, és most baszakodni kell a bíróságon, meg idegesít mindenkit ez az egész, meg pénzbe is kerül, és hát a kurva életbe, csak nem megy odébb a szemét, meg kell oldani. Csak ez a történet úgy indul, hogy xy 21 éves, börtönkórházban született.. Hoppá. Aztán úgy 6-8 évesen került az intézetbe, aztán problémás, balhés gyerek volt, és ahogy megy előre a sztori, árgus szemekkel figyelem a gyerekek mozdulatait, szemmozgását, testbeszédét. Állami gondozott gyerekek, egész életükben azok voltak. A 26 éve regnáló igazgatóról mesélik, hogyan molesztálta őket. Meg másokat. Súlyos vádak. Olyan is elhangzik, hogy három testvér ült az igazgató bácsinál, akiket azért hívott be, hogy az édesanyjuk halálhírét közölje velük (!!!), és amíg az egyik sírdogált, a másikat simogatta. Mondom, kemény vádak. Pokoli lecke, Ördögsziget a vonatkozó filmcímek, amik keménységben, horrorban, elviselhetetlenségben ez a kategória, csak ezek itt a való életben elhangzott mocskos kemény dolgok. És akkor amin igazán kiborultam:

2011-ben az igazgató bácsit már megvádolták más gyerekek ugyanezzel. Röviden elmondja a kisfilm, hogy lefolytatták a nyomozást a rendőrök, de az összes gyerek visszavonta a vallomásokat sorban, az igazgató bácsi pedig a helyén maradt. A nyomozás alatt egy év kényszerszabadságra küldték, ám mivel szolgálati lakása a bicskei gyermekotthonban, a kastélyban van, ezért hova mehetett volna, hát ott volt végig. És most akkor üljünk át egy percre az intézetis gyerekek fejébe, már amennyire a kényelmes luxuséletünkből ez akár elméletileg is lehetséges. És itt hangsúlyoznám újra, hogy egyáltalán nem vádolom az igazgatót, nem ítélkezem, csak gondoljuk már végig. Intézetis kölykök vagyunk. Megbukunk a suliban, balhésak vagyunk, a ránk sütött szégyen és bélyeg, hogy mi nem normális családban növünk fel, sőt semmiféle kurva családban nem növünk fel, problémás gyerekké tesz minket (másik 70 faktor mellett, ami szintén). Korán cigizni kezdünk, iszunk, verekedünk, szipuzunk, herbálozunk, anyagozunk. Kisebb-nagyobb rendőrségi ügyeink vannak. Van egy nagyon súlyos ügy bent az otthonban. Erre kik jönnek ki "megvédeni" minket, és kideríteni, mi történt? A rendőrök baszdmeg. Jobb esetben egy másik osztályról, mint akik a bolti lopásért már ismernek minket, dehát számít ez nekünk bármit is? Nem számít, mert ha rendőrt látunk, kussolunk, szűkölünk, menekülünk. De hogy a rendőr nem a mi védelmünkre van, abban biztosak vagyunk, mert egész életünkben így volt. Aztán az igazgató, akit azzal vádol la fél iskola, hogy gyerekeket ront meg, de napi szinten, az ott ül az otthonban. Mert ott lakik. (üvölteni tudnék) Mi ugye árvák vagyunk, azaz a felnőttek világában amúgy is mérhetetlenül kiszolgáltatott, elveszett a helyzetünk. A híres magyar szociális hálóban pedig lényegében esélytelenné kiherélt világunkban élünk. És akkor megjelenik a rendőr, aki pofont szokott adni, hogy meséljük el az igazgató bácsiról, aki az egyetlen barátságos kapcsolatunk a külvilággal, tőle kapunk enni, ruhát, pénzt, lényegében mindent a világon - na őt akkor kaszáljuk most el, ez lenne a feladat.

Én lefosom, hogy mikor és milyen pártszínű kicsodák alakították ki ezt a rendszert, és azt is lefosom, hogy ez üzemszerűen így működik, vagy súlyos kihágások, szabálysértések, és egyéb problémák vezettek oda, hogy ezt a vizsgálatot (2011-ben!!!) így sikerült lefolytatni. Az igazgató maradt, mindenki kussolt, ment tovább az élet, és a gyerekek szerint a molesztálás is. A magyar sajtóban lényegében azok a cikkek jelentek meg, amiket linkeltem, illetve minden normális portálon még 1-1 hír. Összegezném, hogy mi a hír: erős a gyanú, hogy kisfiúkat egy igazgató TIZEN/HUSZON éven keresztül szexuálisan abúzált, és ha ez igaz, akkor elképzelhető, hogy nem 1-2, hanem rengeteg (ad absurdum 100+) gyerekről szó van. Egy most a vonat alá ugrott, mert nem bírta (állítólag) ezt az egészet feldolgozni, sokan teszik fel azt az okos kérdést, hogy de a gyerekek miért nem beszéltek, ha ez évtizedeken keresztül így volt, sőt felmerül (lehet, hogy joggal) az is, hogy a gyerekek simán fel akarják nyomni a tanárt, kitalálták ezt a sztorit, stb.

Namármost visszatérnék arra a részre, ahol megfigyeltem a riportfilmet a testbeszédekkel. Ezek - legyünk őszinték - nagyon egyszerű kis árvák, nem túl cizellált szókinccsel, és viselkedéskultúrával. Honnan is lenne a drágáimnak, nem? Nos, ilyen szofisztikált hazugságvádakhoz rendkívül fegyelmezettnek, intelligensnek és szervezettnek kell lenni. Én ebből semmit sem láttam. Csak atomjaikra szétesett gyerekek nyilatkoztak arról, hogy mit csináltak velük, és lényegében drogokkal próbálnak felejteni, azaz nem nagyon tartom valószínűnek, hogy egyáltalán szellemileg képesek lennének ilyen bonyolult és súlyos hazugságokat hitelesen előadni. Főleg, ha amúgy jól bánt velük az igazgató, ahogy mondják.

De sajnos tök mindegy, igaz-e. Az az ábra, ahol normál rendőrökkel mennek rá intézetis gyerekekre, ahol egy gyeremekotthon igazgatója (!!!) elleni molesztálási ügyben (!!!) maga a vádlott a helyszínen marad végig (!!!), beszél a gyerekekkel, akik látják őt, akiknek az orra előtt van VÉGIG, aki ellen gyerek fejjel iszonyatos vádakat kellene megfogalmazni - ki van meglepve, hogy ejtették az ügyet 2011-ben? És csak azóta még 5 teljes év eltelt. De csak úgy mellékesen kérdezem: ÉS HA IGAZ?! Akkor ki fog elszámolni, tisztelt rendőrség, ügyészség, gyermekvédelem, emberi erőforrások minisztérium? Egyáltalán mi a faszom az, hogy itt az ország egyik legdrámaibb gyermekek ellen elkövetett (és akár évtizedes alapon, akár 100 gyerek ellen elkövetett) SZEXUÁLIS ERŐSZAKOLÁSI ÜGYE zajlik, és erről nincs is hír? Nem erről beszélgetünk az esti híradóban, nincs háttérműsor, nem mondanak le AZONNAL prominens intézmények vezetői, nem indult 74 darab belső, külső, alsó és felső vizsgálat?!

Mit képzel itt mindenki? Amúgy is tragikus sorsú, tragikus módon felnevelt, tragikusan kirekesztett, leszakadt, esélytelen és iszonyú szellemi-erkölcsi-érzelmi állapotban lévő gyerekek és fiatal felnőttek ügyében OLYAN SZINTŰ KÖZÖNY van, hogy én köpni-nyelni nem tudok. Itt elképzelhető, hogy sorozatban erőszakoltak kisfiúkat olyan mennyiségben, amit még hollywoodban sem mertek soha forgatókönyvbe írni, és mi meg itt megcsóváljuk a kis fejünket, és ennyi?! Egy retkes mikrofont nem dug senki a minisztérium orra alá, hogy excuse me a büdös picsába, lennétek szívesek és szólnátok egy szót esetleg?

Nem akarok demagóg lenni, de a FB-on azt látom, hogy 5000 km-re gyalogló menekültektől Hajdú Péter parkolási szokásaiig, kiscicáktól ötletes receptekig mindenkit minden jobban érdekel, mint ez a téma. És mivel minden lószar pillanatok alatt körbeér a neten, így azt sem fogadom el, hogy nem tudunk róla. Hát nem. Ez nem az ok, ez már a diagnózis. Nem tudunk róla, mert nem érdekel senkit, ezért nem osztja meg, nem gondolja végig, nincs is róla véleménye. Így aztán sem a hatóságok, sem senki a világon nem fogja azt érezni, hogy a kurva életbe gyerekek a sajtó és a közösségi média kemény nyomást gyakorol, akkor feküdjünk már rá az ügyre basszameg drága uraim, hát szétszednek itt minket!

Nagy túrót. Most a 2011-eshez hasonlóan ordenáré, lelketlen, a gyerekek életével, lelkével, jövőjével, egészségével, és jogaival legkevésbé sem foglalkozó, arra magasról szaró módon lefolytatnak még egy vizsgálatot és még egy nyomozást. Most az RTL riportot készített, hát felfüggesztették az igazgatót a vizsgálat idejére. Valóságos örömünnep, tényleg. Aztán akár így, akár úgy zárul az ügy, a gyerekekkel mi lesz? Azokkal is, akik még ott laknak, és azokkal is, akik már évek óta nem, csak (ha megtörtént) cipelik ezt a terhet tovább. Elmondom: nem lesz velük semmi. Folytatják leszakadó, esélytelen életüket ebben a lelketlen, agyatlan, gonosz, szívtelen, ignoráns és ocsmány rendszerben, ami tulajdonképpen maga is egy folytatólagos, fiatalkorúak és kiskorúak ellen elkövetett bűncselekmény. Emberek szisztematikus tönkretétele, és intézményesített megnyomorítása. Hatalmas szerencse, hogy a kastély parkjára tavaly elköltöttek valami 270 millió forintot. Mutatja faszán, hogy hol van a fókusz ebben az országban.

Azok a gyerekek is a mieink ám. Én szégyellem magam és én kérek elnézést tőlük mindazok nevében, akikkel - akár tizesével megerőszakolta őket az igazgató, akár nem - megszégyenítő módon, állatként, mocsokként, utolsó szükségtelen kacatként bánik a rendszer. Leszarom, melyik politikai oldal találta ki, alakította ilyenné, vagy üzemelteti így. Ja és leszarom, hogy a gyerekek problémásak, hogy bűnözők meg drogosok lesznek/lettek nagyrészt, leszarom, hogy mennyibe kerülnek, leszarom, hogy milyen nehéz ezt az egészet megszervezni, menedzselni. Leszarom, hogy kevés a jó szakember, leszarom, hogy se a gyerekekben, se a szakemberekben nincs semmiféle motiváció a probléma valódi megoldására. Oldjátok meg. Ez a dolgotok. Ezért fizetünk titeket. Ez nem agykutatás, hanem egy szakma. És nincsen rá semmiféle, de semmiféle mentség, hogy gyerekeket hagytok magukra, árvákat szolgáltattok ki egy ilyen gusztustalan, közönyös, hányadék rendszernek. Nemhogy egy pedofil állatnak, ha ez igaz. Az egész ország arról fröcsög, hogy majd Líbiából holnap idejön egy csomó szőrös barna ember, és megerőszakol mindenkit, akit csak meglát. Miközben lehet, hogy 25 éve Budapesttől 35 kilométerre egy ősfás parkban, egy mesebeli kastélyban pontosan az történik, amitől mindenki retteg. Csak ez már itt van, ez már könnyen lehet, hogy megtörtént, és tegnap is, és holnap is megtörténik, ti meg nem csináltok semmit. A szexuális erőszaktól rettegő Magyarország pedig magasról szarik erre az egészre. Mélységesen szégyellje magát mindenki, és azonnal tisztességes bánásmódot, szakmai, emberi odafigyelést, kulturált megközelítést, professzionális igazságszolgáltatást, és valós megoldást, de leginkább olyan hozzáállást követelek a gyerekek számára, a gyerekek nevében, mintha ők is emberek lennének. Mintha, a rohadt életbe. Mintha emberek lennének. 


21 megjegyzés:

  1. http://wmn.hu/2016/10/10/egy-pedofil-sztorija-es-ami-mogotte-van-egy-gyermekvedelmi-szakember-szokatlanul-szemelyes-irasa/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az esetek 70%-ában HAMIS a pedofil vád – rejtett, de valós adatok!

      De ki mer ma szembenézni azzal, ami a színfalak mögött zajlik?
      Kevésbé ismert tények korunk „boszorkánypereiről”:
      http://2060.blog.hu/2017/01/08/kiraly_david_zsolt_az_esetek_70_-ban_hamis_a_pedofil_vad_rejtett_de_valos_adatok

      „Úgyhogy, emberek, jó reggelt! Ez itt a valóság.”

      Törlés
    2. 1.) KINEK HIGGYÜNK? „NÉPSZAVAZÁS” VÁSÁRHELYI JÁNOS, A BICSKEI GYERMEKOTTHON VOLT IGAZGATÓJÁNAK A SZAVAHIHETŐSÉGÉRŐL!
      Továbbra is bárki szavazhat az alábbi cikkben:
      http://2060.blog.hu/2016/11/22/a_csend_ebreszto_dallama_nyilt_level_amelyben_szavazhatsz_is

      ================================>>>

      2.) MIÉRT HALLGATNAK A SZAKÉRTŐK?
      Perdöntő kérdések a bicskei ügyben!
      http://2060.blog.hu/2016/11/03/nyilt_level_a_szakemberekhez

      ================================>>>

      3.) TUDTA?
      Az esetek 70%-ban hamis a pedofil vád!
      http://2060.blog.hu/2017/01/08/kiraly_david_zsolt_az_esetek_70_-ban_hamis_a_pedofil_vad_rejtett_de_valos_adatok

      ================================>>>

      4.) LETILTOTT ÍRÁSOK!
      A két hírhedt „p”-betűs fogalom.
      http://2060.blog.hu/2017/01/22/p_p_letiltott_irasok_nyomaban

      ================================>>>

      5.) KIT TAKAR A „MAJD HOLNAP” ÁLNÉV?
      Mindenki gyanús, aki nem él tartós párkapcsolatban?
      http://2060.blog.hu/2016/11/27/1_300_000_magyar_neveben_nyilt_level

      ================================>>>

      6.) ÖRDÖGI BÖRTÖN PRAKTIKÁK?
      „Dobálják”-e a börtönben a Gyermekotthon volt igazgatóját?
      http://2060.blog.hu/2016/11/06/alaszallas_a_pokolba

      ================================>>>

      7.) MELLETTED VAGYUNK!
      A Vásárhelyi János védelmére alakult 3 Facebook-csoport linkje:
      1.) 305 tag https://www.facebook.com/groups/349156368750163/
      2.) 234 tag https://www.facebook.com/groups/1778728592382217/
      3.) 51 tag https://www.facebook.com/groups/1222698667803786/

      ================================>>>

      8.) GYERTYÁS FELVONULÁS JÁNOS BÁCSIÉRT!
      Képriport:
      http://2060.blog.hu/2016/10/22/toretlen_hit_janos_bacsi_a_gyermekotthon-igazgato_artatlansagaban

      ================================>>>

      Itt tartunk 4 hónap után. Emlékeztetőül: tavaly október 21-én (a gyertyás felvonulás előtti napon) vették 72 órás őrizetbe a Gyermekotthon volt igazgatóját. A 72 óra letelte előtt, október 24-én elrendelték a 30 napos előzetes letartóztatását. A nyomozási bíró ezt november 23-án 90 nappal meghosszabbította. A 90 nap holnap jár le.

      Nagyon kevés a hivatalos konkrétum, az országos médiák által láttatott felszín pedig csalóka. Ha többet szeretnénk megtudni a bicskei ügy hátteréről, érdemes leásni a fent felsorolt 8, „alternatív” irányban is...

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Tetszik az írásod. A nyelvezete is közelebb áll az érintettekhet, mint a többi, sokszor pontatlanságokkal és hazugságokkal átszőtt cikk. Reméljük hozzájuk is eljut ez az írás!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Tisztelt Doffek Gábor, Dr Lazáry györgyné iü-i pszich. szakértő vagyok, szombathelyen, a gyermekvédelmi szakellátásban is dolgozom, 6 éve, épp most vizsgáltam egy pszich. stábbal 140 "intézetis" gyereket...

    ! éve egy szakember stábbal azon dolgozom, hogy magyarországon, Szombathelyen először, bevezessük a z izlandi modellt, a Barnahus modellt, az áldozattá vált gyermekek megmentése érdekében. Először kapcsolódna össze az alapellátás és a szakellátás az igazságszolgáltatással, a szintiszta gyermekvédelem érdekében.
    Noov. 15-én megnyitjuk a MINI BARNAHUSHÁZat pilot programként, ahol pszichológus hallgatja ki a gyereket
    videóra lesz véve a vallomása
    a videó elemezve lesz-először a történelemben- a gyermek NONVERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓJA szempontjából is, akkor is ha a non verbális jelek nem bizonyíték, csak gyanú
    a gyerek többször nincs kihallgatva,
    azonnal megindul a terápiája, gondozása a barnahus házban,
    Ügyész, nyomozati bíró, nyomozó rendőr, alp és szakellátás, gyám, gyámhivatal, jelző rendszer, védőnő egyszerre, együtt dolgozik,
    Izlandon és még több mint 100 helyen Európában, ha a gyermek megnevezi az elkövetőjét, azt azonnal előzetesbe veszik,
    hát röviden ennyit a Barnahusról és arról, h ha ez a rendszer már öt éve is működött volna, talán nem kellett volna meghalni a fiatalnak, talán néhány gyerek már megmenekül.
    Tisztelt Uram!
    Indulatai jogosak, de ami erő van benne fordítsa, fordítsuk egy már jól bevált gyakorlat bevezetésére, támogatására Magyarországon, SEGÍTSEN Ön is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt Hölgyem,

      megtisztelő és megindító hozzászólását először is köszönöm. Végtelenül megnyugtató, hogy ilyen komoly csapat, ilyen komoly ambíciókkal veszi fel a harcot ez ellen a lehetetlen, lelketlen és elfogadhatatlan helyzet ellen. Ha nem tévedek, az Ön kedves lányával levelezek éppen a Facebook-on, ő is írt nekem :) Bízom benne, hogy erőfeszítéseik sikerrel járnak. A magam részéről nem tudom, mi számít segítségnek, fogalmazási képességeim és a Frontember FB oldal + ez a blog bármikor az Önök rendelkezésére áll, hogy mindkét helyen cikkek, felhívások jelenjenek meg az ügyben, amennyiben az én kis nyilvánosságom ehhez hozzá tud tenni bármit. Szívesen levelezek Önökkel az elképzelésről, hogy miben tudnék esetleg még segíteni az ügyben - bár időm és kapacitásom mindenki máshoz hasonlóan korlátos, a magam részéről nyitott vagyok. Még egyszer köszönöm hozzászólását, és rendkívül drukkolok, hogy erőfeszítéseiket mihamarabb siker koronázza. Üdvözlettel, doffek gábor

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  6. Azt gondolom hogy az egész ,agyon bürokratizált intézmény rendszert ki kell hajítani a kukába. Ez volna az első lépés. Rengeteg migráncsozó kreténnek tettem fel én is a kérdést hogy ez az ügy miért nem zavarja egyiküket sem. Egyetlen választ kaptam "Nem erről szólt a poszt" :-( Köszönöm ezt az írást.

    VálaszTörlés
  7. Mélységesen egyetértek Gáborral! Igaz, a nyelvezete időnként picit zavar, de ez a legkevesebb! A lényeges dolgokról viszont közérthetően ír. Igenis, tessék végre felfigyelni ezekre a szerencsétlen gyerekekre (is)! Hol vagyunk mi Európától? A bányászbéka feneke alatt háromszáz kilométerrel! Fejétől büdösödik a hal. Ez, sajnos, nagyon igaz. Az ország vezetése tette ilyenné ezt a szerencsétlen, agyonnyomorított, sárba tiport országot! A hatóság is, sajnos, a mocskos, aljas gondolkodású vezetés kezében van! Úgy táncol, ahogy OV fütyül! Kornéllal is egyetértek, az első lépés az legyen, hogy meg kell reformálni a szociális háló rendszerét! Ami működésképtelen, azt tényleg a kukába kell dobni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gyermekvédelmi rendszerbe van a hiba.Mindig ilyen volt ,a sok felelőtlen ,felnőtet kellene fülön kapni mert elhanyagolja a gyerekeit.Azért aki intézetben van annak oka van mert a nevelőszülő már nem bírta.,akkor kerül intézetbe. Ennek semmi köze OV -nek csak javitott a randszeren.

      Törlés
  8. Az érem másik oldala, vagy más megközelítés. Az ártatlanság vélelme.... közben a cikk és a kommentelők is átestek a lónak arra a bizonyos másik oldalára esete forog itt fenn! Tételezzük fel, hogy abban a mederben kell folynia a történetnek ahogy a cikk íródott. Hogyan jöhet létre a helyzet? Talán az a probléma ami más ágazatokban is? Minden szinten oly módon torzult minden, hogy más a valóság és más a papír? Létre jött helyzetben a nem biztos, hogy "szerencsétlen intézeti gyerek" jelzővel ellátott gondozottnak tanácsot adók: Miért nem adtak jó tanácsot? Mert ugye a mai technika lehetővé teszi, hogy ne kelljen kutakodni, cirkuszt csinálni, netán valótlanul vádaskodni, mondjuk egy tizen és 20 éves növendék már jól, biztonsággal tudja használni a szükséges eszközt a bizonyíték felmutatásához. Ha már rossz volt a tanács, akkor ne legyen hír. Van az az oldal, ami a bábeli zavarból nézve sem tesz jót a gondozottaknak. Néhány ok nélkül megcibált jó gyermekvédelmi dolgozó tudna mesélni! Bizony többször is meggyanúsíthatnak szakembereket. Vann gy sokkal rosszabb oldala is a felhangolóknak. Melyik jó gyermekvédelmi szakember fogja megsimogatni, ölébe ültetni, netán eü. okokból szemrevételezni a gyermekeket? Az érintés lényeges eleme az egészséges személyiségfejlődésnek, ezt azért ismerje el mindenki. No és igen a fő probléma, hogy a gyermekvédelem nem kiemelt oktatási intézmény, ahol a legjobb pedagógusokat keresik dolgozni, nem is oktatják ezt a szakterületet, pedig nagyom összetett, felelős hivatás! Nem szociális, hanem elsősorban pedagógiai munkának kellene az intézményekben folynia. Amíg az a lényeg, hogy akárki lehet haveri körrel vezető, bár ki legyen a gyerekekkel, csak legyen ellátva a 24 óra, addig bár mi megtörténhet a gyermekvédelemben, de az is lehet, hogy nem volt helyzet. Anyagi és erkölcsi megbecsülés, és ahogy a kollégiumba, úgy a gyermekvédelembe készülő egészséges tanító, tanár személyiségek pedagógiai képzése a hivatásra. Dolgozhat éhbérért folyamatos munkaidőbe 8-12-24 óra munkaidőben szociális munkás,alkalmatlan vezető had irányítása alatt, de akkor nem kell meglepődni a rendszerabózuson, társadalomba integrálhatatlan, vagy akár a saját érdekeit ilyen történetekkel kikényszerítő gondozottakon.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, Frontember! - Valami hasonló írás 1933-ból:

    Mécs László: Vád- és védőbeszéd

    Én, Mécs, Isten szavának trombitája
    s mint költő, élő lelkiismeret:
    szétkürtölöm most minden égi tájra,
    hogy vannak züllött ifjú emberek,
    kikből nem lesz se szent, se honfi hős!
    S e fiúkért valaki felelős!

    A kis királyfit rajongástul égve
    nagy mesterek védték a bűn elől,
    grófok, bárók s a pápa őszentsége
    is érdeklődött hogyléte felől
    – s ezekre nem vigyázott lelki csősz!
    E fiúkért valaki felelős!

    E fiúknak nem volt gyerekszobájuk,
    hol mese-forrást rejtnek a zsaluk,
    lakásuk volt egy rossz szagú muszáj-lyuk,
    hol több család csókolt, pörölt, aludt!
    Vagy ólban nőttek s rájuk tőrt az ősz.
    E fiúkért valaki felelős!

    Vagy műhelyekben, forgáccsal, csirizzel
    kavart habarcs volt álom-malterük.
    Az ételükben ember-jóság-ízzel
    nem találkoztak, bár az ég derűt
    szült, mert Istennel viselős!
    E fiúkért valaki felelős!

    Pofozta őket mester, gazda, béres
    s rugdalta a kikent, kifent segéd:
    sokszor volt lelkük s hátuk alja véres,
    bőrük tetveknek vacsora s ebéd.
    A csontjuk vitriolos s nem velős.
    E fiúkért valaki felelős!

    Csak ezt hallották mindég: „te gazember”,
    s ha többen voltak, akkor: „csőcselék”,
    irigy ebek a dús koncokkal szemben
    s a háborúban ágyútöltelék!
    Üvöltni kell, bár közhely, ismerős:
    e fiúkért valaki felelős!

    Nem tudnak semmit ők a Bibliáról
    s hogy van Madách, Faust, lélek-asztagok!
    S csak annyit tudnak az Isten fiáról,
    hogy elítélt minden gaz gazdagot!
    Kinél szurony s arany van: az erős!
    E fiúkért valaki felelős!

    Rothasztó testi-lelki rossz koszokból
    nem hámozta ki senki kincsüket
    s zenghet a jóság száz angyal-torokból,
    fülük az ég szavára már süket.
    Szívük gennyes, szemük nézése bősz.
    E fiúkért valaki felelős!

    Ezeknek az lesz majd a messiásuk,
    ki forradalmat, pénzt és nőt ígér,
    a Múlt hulláján tánc lesz, kurjongatásuk
    világ-lángok között a Holdig ér.
    Jön a Halál, a mindent elnyelős:
    ítélet lesz s valaki felelős!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen ... ilyen versek posztolása helyett, jól kell dolgozni és nem támogatni egy maréknyi ember támadását a gyermekvédelem ellen! Van min változtatni, van min dolgozni a gyagyakorlatban .... de azt nem egy vers oldja meg! Akiknek a legnagyobb arcuk van, azok ártanak a legtöbbet, ők írtlyák az alkalmasakat, nem vesznek fel jó pedagógusokat, az újak már nincs akitől megtanulják a gyakorlati tudást, gyermekvédelmi munkát. Ha valahol, hát valóban a gyermekvédelemben végezték el a legnagyobb rombolást úgy, hogy sokkal rosszabb következett utána már 17 éve csak az a terv, hogyan lehetne minél több pénzt kivenni belőle úgy, hogy a legalkalmatlanabbakat alkalmazzák vezetőknek, majd ők a bólogató dolgozókat! csak ismétlem magam! A társadalom legkiemeltebb, szakmailag és anyagilag legjobban ellátott, minden szempontból felügyelt, ellenőrzött intézményei kellene, hogy legyenek. Na itt aztán nincs semmi, csak látszat és döbbent néma csend! Ezért lehet ilyen támadásokban része az intézményeknek! A gyámok pl. nem látják el a rájuk bízott több munkakörből összevont munkát. Hosszan sorolhatná egy jó gyám, hogy miért ..... hol az Ő felelőssége abban, amit a vers mondd ...

      Törlés
    2. A vers posztolása és a lelkiismeretes munka nem állnak egymással ellentétben. Egyetértek: "A társadalom legkiemeltebb, szakmailag és anyagilag legjobban ellátott, minden szempontból felügyelt, ellenőrzött intézményei kellene, hogy legyenek." A gyámok pedig igyekezzenek jól ellátni a rájuk bízott több munkakörből összevont munkát. - A felelősség pedig mindannyiunké!

      Törlés
    3. Ez éppen nem a posztolásról szólt, hanem a posztolt vers mondanivalójáról, és az eset közötti összefüggésekről. Vagy nem volt szerencséd gyermekvédelemben dolgozni, vagy igen, de nem lettél gyermekvédelmi szakember ... különben nem írnál kiragadva mondatot abból amit írtam, és ilyen szakmaiatlan mondatot sem, hogy a gyámok igyekezzenek stb. Aminek nem adottak a feltételei, abban az igyekezet nem sokat segít! Egy valami biztos, az igazgatónak akkor sincs emberez méltó jövője, ha nem követte el amit állítanak róla. Ezért valóban nagy felelősség az a törvény, ami erre a helyzetre vonatkozik.

      Törlés
  10. Elég elszomorito ez az egész!17evet voltam allami gondozott.tobbek közt János bá is volt a gyámom 8 even keresztűl!Felháborítónak tartom h olyan emberek hurcolják meg ...akik azt sem tudják ki ő azt meg pláne nem hogy a fiuk milyenek es mikre képesek!!!azért azon ugy illene elgondolkozni h ki szerint tud az ilyen titokban maradni?! Gyermekotthonrol beszélunk!!!es nem kell a fos duma h mindenhol kinezettek megbelyegezettek vagyunk...nekunk senki nem hisz...o jaj szegeny hatranyos helyzetu gyerekek...mindanyian tudjuk nagyon jol hogy hova kell fordulni ha ilyen van!!!es kozlom a nagyokos olvasokkal h vannak iratlan dolgok gyermekotthonon belul...magambol kiindulva tudom h ha oda jon es azt mondja h ot Janosba molesztalja ...tuti h joparan ossze fogva elve astuk volna el!!!es serto h vadidegenek allitanak olyat h mindenki homokba dugta a fejet!!!mondja mar el nekem valamelyik nagytudasu h hogy tud ugy ott dolgozni a felnott h tudja h a gyerekek gyamja pedofil???!!!120-140000 homokba dugja a fejet barki ha ilyenrol hall???!!!szerintem senki!!!Kibukott volna a dolog ha az ilyen szinten megy !!!Es biztos vagyok benne h se az ott dolgozo felnottek se az ott nevelkedo gyerekek nem hagytak volna!!!gusztustalan h latnak hallanak olvasnak valamit es egybol ocsmaroljak a kikialtott bunost!!!remélem majd ha kiderul az igazsag akkor majd megemelik magukat a mocskolok es bocsanatot kernek Janos batol!!!Es o hogy fogja tultenni magat azon hogy szartig alázta az egesz ország?!!!elobb ismerni kene a tenyeket,azokat akikrol szo van es utana kene a palcat torogetni!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves bogyokanemeth! Önnek ott a helye János bácsi tárgyalásán, mint tanúnak!

      Törlés
  11. Ha area kerul a sor,ott is leszek !

    VálaszTörlés
  12. Én csak annyit tudok hozzátenni, azon kívül, hogy a szombathelyi projekt igazán biztató, hogy Németországban több hatalmas elhallgatás (megjelent a cikk egy elit bentlakásos iskolában történt abúzus rendszerről, de senki sem reagált) után 2010től mozdult be a közvélemény és a politika. Azóta egyre több intézményben rendszerszerűen elkövetett abúzusra került fény. És rengeteg pénzt es figyelmet tettek abba, hogy az áldozatok perspektívája is helyet kapjon. De ennek komoly ellenszere volt és van ma is. Központi szerepe van annak, hogy az áldozatok megszólalhatnak és hogy lehetőséget kapnak erre egy védett közegben.

    VálaszTörlés